• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية والصناعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Experimental analysis of additively manufactured thin-walled heat-treated circular tubes with slits using AlSi10Mg alloy by quasi-static axial crushing test

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Mohamed A.S.
    Laban O.
    Tarlochan F.
    Al Khatib S.E.
    Matar M.S.
    Mahdi E.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In this study, additively manufactured aluminum thin-walled tubes with different slit dimensions are proposed to improve energy absorption efficiency. A total of 18 samples, which varied in the number of slits, slit length, slit width, and slit ends, were tested under quasi-static axial compression at a rate of 20 mm/min. The deformation and failure modes, load-displacement curves, and a number of crashworthiness factors were investigated. The factors considered included, but were not limited to, the specific energy absorption, crushing force efficiency, and energy absorbed per stroke. The results indicated that all the considered physical parameters, except for the slit ends, had an influence on the crashworthiness of the structures. The initial peak load decreases significantly as the number, width, and length of the slits increase. The bulk of the tested tubes exhibited a crushing force efficiency greater than 0.8. Overall, the presence of slits with length 15 mm and width 5 mm resulted in lower and smoother crushing forces than the straight tubes and, therefore, greater crushing force efficiency, validating them as crashworthy structures.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.tws.2019.02.022
    http://hdl.handle.net/10576/13508
    المجموعات
    • الهندسة الميكانيكية والصناعية [‎1499‎ items ]
    • النقل [‎90‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video