• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Case Study for Surrogate Safety Assessment Model in Predicting Real-Life Conflicts

    Thumbnail
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Ghanim M.S.
    Shaaban K.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Conflict techniques enable transportation engineers to investigate hazardous network locations without the need to obtain crash data. These techniques are the most developed indirect measure of traffic safety. The concept of these techniques is based upon the ability to identify the occurrence of near accidents and therefore, offers a faster and, in many respects, a more representative way of estimating expected accident frequency and accident outcomes. One way to study conflicts is the use of microscopic models. Surrogate Safety Assessment Model (SSAM), a model developed by Federal Highway Administration, utilizes simulated vehicle trajectories to investigate conflict types, severity, and locations. This study investigates the feasibility of using SSAM to identify and classify traffic conflicts between vehicles and pedestrians by analyzing simulated trajectories. A case study of a major signalized intersection in the city of Doha was used. The traffic network was modeled using VISSM. Simulated vehicular trajectories were generated and analyzed using SSAM. The results were then compared with the real-life conflicts extracted from the video data collected at the same intersection based on the time-to-collision criteria. Although the results indicate many similarities between the observed and simulated conflicts, the simulation results were found to overestimate the collision risks, especially in the case of pedestrians. The results also indicate that the simulation approach is capable of identifying conflicts related to special maneuvers such as merging and diverging at intersections.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/s13369-018-3326-8
    http://hdl.handle.net/10576/13513
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎865‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video