• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Services marketing practices in diverse cultures: Canada compared to Qatar

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Services marketing practices in diverse cultures Canada compared to Qatar.pdf (290.2Kb)
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Abu Farha A.K.
    Koku P.S.
    Al-Kwifi S.O.
    Ahmed Z.U.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose The service marketing literature has traditionally argued that the marketing practices of service firms that operate in diverse cultures should also differ. This paper aims to investigate this argument by examining the marketing practices of service firms in two highly diverse countries “Canada and Qatar” in the context of a contemporary conceptual framework. Design/methodology/approach Survey data were collected in both countries using a self-administered questionnaire that was used in previous contemporary marketing practice (CMP) studies. The data analysis was conducted in two stages. First, descriptive statistics were used to determine cross-national differences in the intensity of use of various CMP activities in Qatar compared to Canada. Second, cross-national differences in various combinations of marketing practices were identified using a cluster analysis. Findings The results indicate that service firms in both countries have more similarities than differences and that the overall patterns of marketing practices are similar. In addition, the firms’ marketing practices reflect aspects of all four marketing approaches rather than just one. Research limitations/implications The study was conducted in only two countries, thus generalisability of its findings and conclusions may not be possible. Practical implications The results of this study can help marketers to better understand the changing marketing environment and identify new marketing solutions when operating in different environments. Originality/value This study enhances the literature on service marketing and expands the application of the CMP framework to a new context that has not been addressed in previous studies.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/JSM-02-2018-0062
    http://hdl.handle.net/10576/13571
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Participation Behaviour Among International Students: The Role of Satisfaction with Service Augmentation and Brand Choice Attainment 

      Elsharnouby, Tamer H. ( Springer Nature , 2016 , Book chapter)
      Interest in understanding and managing the student experience has been growing in order to develop and offer high-quality, satisfaction-creating service experiences (Bowden and D’Alessandro 2011; Fagerstrøm and Ghinea ...
    • Thumbnail

      STRONG MARKET-MAKING USING DEEP REINFORCEMENT LEARNING: BITCOIN MARKET ANALYSIS 

      FEZOONI, ABDULHADY YOUNES (2024 , Master Thesis)
      This study evaluates the use of deep reinforcement learning (DRL) in market-making, specifically in the Bitcoin market. DRL has shown promise in providing robust market-making capabilities, including enhanced market liquidity ...
    • Thumbnail

      Green marketing in supermarkets: Conventional and digitized marketing alternatives to reduce waste 

      Jorge Ubirajara, Gustavo; Trento, Luiz Reni; de Souza, Michele; Pereira, Giancarlo Medeiros; Lopes de Sousa Jabbour, Ana Beatriz; Ndubisi, Nelson Oly; Chiappetta Jabbour, Charbel Jose; Borchardt, Miriam; Zvirtes, Leandro... more authors ... less authors ( Elsevier , 2021 , Article)
      This article seeks to identify and analyze green marketing actions that can reduce food waste (FW) of short shelf life (SSL) products by retailers and to propose effective FW mitigation strategies. The article is based on ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video