• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    No assemblage required: On pursuing original consumer culture theory

    Thumbnail
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Belk R.
    Sobh R.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Our title plays with the promise on certain consumer goods packages of “no assembly required,” but in fact we call upon the reader to assemble new theories rather than rely on existing ones like assemblage theory. We argue that consumer culture theory (CCT), also known as interpretive consumer research, has thus far not fulfilled its potential as a theory-generating discipline. Our reluctance to attempt creative theorizing is institutionalized by calls for theory-enabled research rather than truly emergent theory. This retreat has recently been strengthened by the rise of Big Data and correlational approaches that eschew theory altogether. In order to change this situation, we recommend a three-stage approach: (1) original phenomena-driven inquiry, (2) combining grounded theory and abductive reasoning, and (3) generating and comparatively analyzing alternative theoretical explanations. We briefly conceptualize the first two stages and illustrate the third using an example of consumer brand masking and bluffing in Africa. We demonstrate the use of two criteria for comparative theoretical analysis: (a) fit with the data and (b) potential usefulness in other contexts. We also argue that sometimes multiple theories are needed. CCT researchers are uniquely positioned to pursue original theory, and in this article, we offer some ideas as to how this can be done.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1177/1470593118809800
    http://hdl.handle.net/10576/13617
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎791‎ items ]

    entitlement

    وثائق ذات صلة

    عرض الوثائق المتصلة بواسطة: العنوان، المؤلف، المنشئ والموضوع.

    • Thumbnail

      Influence of natural gas composition on adsorption in calcite Nanopores: A DFT study 

      Elbashier E.; Hussein I.; Carchini G.; Kasha A.; Berdiyorov G. ( Elsevier B.V. , 2021 , Article)
      Density functional theory is used to study the adsorption of natural gas components in calcite (10.4) cylindrical nanopores with 1–4 nm diameters. The change of adsorption energy with the diameter of the nanopores is studied ...
    • Thumbnail

      The effect of vacancy defects on the adsorption of methane on calcite 104 surface 

      Berdiyorov G.R.; Elbashier E.; Carchini G.; Hussein I.A.; Sakhaee-Pour A. ( Elsevier Editora Ltda , 2021 , Article)
      Density functional theory calculations are used to study the effect of vacancy defects (ionic Ca and charge neutral CO3) on the adsorption properties of CH4 molecule on different calcite surfaces. Both types of vacancy ...
    • Thumbnail

      Spatiotemporal saliency estimation by spectral foreground detection 

      Aytekin C.; Possegger H.; Mauthner T.; Kiranyaz, Mustafa Serkan; Bischof H.; Gabbouj M.... more authors ... less authors ( Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc. , 2018 , Article)
      We present a novel approach for spatiotemporal saliency detection by optimizing a unified criterion of color contrast, motion contrast, appearance, and background cues. To this end, we first abstract the video by temporal ...

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video