• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Effect of vehicle safety recalls on the perception towards other vehicles from the same country of origin

    Thumbnail
    عرض / فتح
    1-s2.0-S2095756418300588-main.pdf (496.0Kb)
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Shaaban K.
    Maher A.
    Singhapakdi A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    A vehicle safety recall significantly impacts the demand for these specific manufacturer vehicles. The effect of this recall on the other manufacturers from the same country of origin (COO) that are not involved in the recall is poorly understood. The purpose of this study is to examine the impact of a vehicle safety recall on other vehicle brands originating from the same COO. The study uses a case study related to Toyota recalls and the impact of the crises on the attitudes toward three other Japanese brands—namely, Honda, Nissan, and Mazda. A questionnaire was conducted with 375 participants who are familiar with the recalls. The findings from the questionnaire indicated that product-harm crises have an indirect negative effect on brands from the same COO. Thus, brands from the transgressor's COO should not make the transgressor's betrayal salient, which might hurt their brands. For example, if Honda makes the betrayal of Toyota salient through comparative advertising, Honda's efforts might hurt the company directly through consumers' image of Japanese products. Future research should examine the extent to which comparative advertising impacts non-transgressing brands that originate from the same country as the transgressing brand. The current results suggest that the non-transgressing companies might even assist the transgressing company to recover from such crises if consumers perceive a strong association between the non-transgressing brands and transgressing brands.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.jtte.2018.09.006
    http://hdl.handle.net/10576/14162
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎862‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video