• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    VANET-based smart navigation for emergency evacuation and special events

    Thumbnail
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Elbery A.
    Hassanein H.S.
    Zorba N.
    Rakha H.A.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In this paper we propose, develop, and analyze the performance of a new system-optimum navigation model that utilizes Vehicular Ad-hoc Networks (VANETs), linear programming optimization, and stochastic routing to efficiently and smartly navigate vehicle crowds in case of an emergency evacuation or after special events. The objective of the proposed system is to clear the network in a shorter time by better utilizing the network resources while taking into consideration the road capacities. In this model, road links are weighted based on travel time. Road link capacities and current traffic conditions are used as constraints in the optimization problem. Vehicles are employed as sensors to compute travel times of the links and send this information to the Traffic Management Center (TMC) in real-time. The TMC periodically optimizes the traffic assignment. Subsequently, routes for vehicles are created/updated based on the latest optimized assignments. To test the model, a real network with calibrated traffic is used. The proposed model is compared to the Sub-population Feedback Dynamic Time-dependant Assignment (SFDTA) navigation. Moreover, we analyze its sensitivity to the re-optimization interval at different traffic demand levels. The results show that the proposed system decreases the network-wide travel time and is successful in clearing the network earlier especially in the case high vehicle traffic demands. - 2019 IEEE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/CAMAD.2019.8858502
    http://hdl.handle.net/10576/14355
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2821‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video