• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Integrating and extending competing intention models to understand the entrepreneurial intention of senior university students

    Thumbnail
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Eid R.
    Badewi A.
    Selim H.
    El-Gohary H.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: The growing interest in the development of entrepreneurial intention (EI) that has increased the importance of theories that explain and anticipate the tendency among individuals to start a new business. However, most of these theories focus on the relationship between entrepreneurs perceptions and their intention and ignore the cognitive and psychological characteristics that might configure their perceptions. Therefore, the purpose of this paper is to integrate the theory of planned behaviour (TPB) with the entrepreneurial event model (EEM) and to extend the combined model to include the personality characteristics of an entrepreneur that might shape the perceptions and intentions. Design/methodology/approach: This study uses a sample of 688 senior university students (Emirati nationals, 91.2 per cent and expatriates, 8.8 per cent) and employs positivist research with a quantitative approach, adopting a survey strategy through questionnaires and structural equation modelling. Findings: The results demonstrate the relevance and robustness of the suggested combined and extended model in the prediction of intention on the part of senior university students to become entrepreneurs (explained variance=73.3 per cent) based on survey data (2017; n = 688). Originality/value: The main contribution of this paper lies not only in the integration of the TPB and the EEM, but also in extending the two theories on which it is based through adding entrepreneurial personality characteristics and an explanation of the mechanism through which entrepreneurial perceptions and EI develop.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/ET-02-2018-0030
    http://hdl.handle.net/10576/14442
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎768‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video