• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Unreinforced Masonry Facade Assessment of a Historic Building for Excessive Displacements Due to a Nearby Subway Construction

    Thumbnail
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Avci O.
    Al-Smadi Y.M.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    There have been numerous publications on unreinforced masonry construction in the literature; however, there is a lack of publications on the condition assessment of existing unreinforced masonry facades for disturbances due to nearby subway construction. To fill this gap, this paper presents a study in which a 5-story historical building with unreinforced masonry facade experiences inward and outward deformations perpendicular to the plane of wall due to nearby subway construction. The performance of the unreinforced masonry facade is examined under wind load combinations. For this, a finite-element (FE) model is built in ANSYS software to conduct a stress analysis of the brick facade. The results revealed that the tensile stresses exceeded the tensile stress limit at several locations; therefore, a structural remediation is required. A structural retrofit is proposed to tie the facade wall to the floor diaphragms with steel anchor rods at specific stories. Another FE model is built to represent the remedies proposed for stabilizing the facade wall. The results show that all stresses are within the limits, indicating that the structural solution for the remediation is appropriate. As a result of this study, the proposed remediation was implemented at the building, and the structure has been in good structural condition without any complaints, even after the subway construction was completed and the subway line was in operation.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1061/(ASCE)SC.1943-5576.0000399
    http://hdl.handle.net/10576/14473
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎881‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video