• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 3: Geotechnical, Environmental, and Geo-environmental, Engineering
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 3: Geotechnical, Environmental, and Geo-environmental, Engineering
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Constructability and Economical Comparison Between Two Proposed Permanent Shoring Systems in Qatar: A Case Study

    Thumbnail
    عرض / فتح
    CIC2020_ Artcile72.pdf (1.945Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Alfarra, Mohammed
    Sadeq, Mohammed
    Sadek, Husam
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper introduces the constructability and economic feasibility study of using one of the proposed two types of permanent shoring system for a highway project in Qatar. The cast-in-situ cantilever retaining wall and the contiguous piles wall were suggested and designed to be used as a permanent retaining system at a multi-level intersection. In this study, the construction complexities of using the cantilever retaining wall system are illustrated and compared to the contiguous piles wall. Besides, the impact on the Right-of-Way (ROW) of the road, excavation process, traffic circulation, and existing utilities are discussed. The paper summarizes the difference in the required construction materials and excavation quantity for the proposed shoring systems at the same retained elevation. Furthermore, the design of both systems is performed based on the local andinternational guidelines and regulations of the shoring system design in Qatar. The studyhas shown that both suggested systems are providing the same finishing quality while thecontiguous piles system is more effective in minimizing economic and site preparationchallenges. It also provides safer utilities handling and faster construction sequencingwithout cost increases.
    معرّف المصادر الموحد
    http://www.cic.qa
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/14632
    http://dx.doi.org/10.29117/cic.2020.0079
    المجموعات
    • Theme 3: Geotechnical, Environmental, and Geo-environmental, Engineering [‎21‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video