• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 2: Materials and Transportation Engineering
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع مؤتمرات
  • International Conference on Civil Infrastructure and Construction (CIC 2020)
  • Theme 2: Materials and Transportation Engineering
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Development of Warm Mix Asphalt with the Aid of Microstructural Characterization

    Thumbnail
    عرض / فتح
    CIC2020_ Artcile28.pdf (1.043Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Al Mamun, Abdullah
    Sirin, Okan
    Masad, Eyad
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The polymer-modified asphalt (PMA) reveals different types of advantageous properties depending on the type of polymer. However, one of the unwanted changes in PMA is the required higher temperature for mixing and compaction. To reduce these temperatures, different percentages of warm mix additive (WMA) have been utilized. However, the addition of WMA can lead to different micro-nano structural changes in the PMA and can subsequently affect overall performance of the asphalt pavement. Therefore, understanding the microstructural behavior of the polymer and additive modified asphalt is crucial to achieve the desired performance. This study attempts to substantiate the effect of WMA in three different PMAs and subsequent changes in different properties. These changes can be scrutinized from different perspectives; however, correlating a basic microstructural property to the rheology of asphalt is an effective way to understand the mechanism and predict performance. In this regard, the need for microstructural evaluation in terms of nano-adhesive properties is recommended. It is expected that assessing the adhesive properties by simulating the field condition can address the phase integrity and crystal structure of PMA and subsequent desired performance of the asphalt pavement. Finally, the observed adhesive properties can be further evaluated to find the prospects of other mechanical properties. Therefore, the need for a standard microstructural evaluation method of the adhesive properties has also been addressed in this study.
    معرّف المصادر الموحد
    http://www.cic.qa
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.29117/cic.2020.0035
    http://hdl.handle.net/10576/14721
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎861‎ items ]
    • Theme 2: Materials and Transportation Engineering [‎43‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video