• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • العلوم الاجتماعية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • العلوم الاجتماعية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The interactive effect of valence and context on reversal learning in individuals with Parkinson's disease

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Levy-Gigi, Einat
    Haim-Nachum, Shilat
    Hall, Julie M.
    Crousec , Jacob J.
    Winwood-Smith, Robyn
    Lewis, Simon J.G.
    Moustafa, Ahmed A.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Cognitive deficits in Parkinson’s disease (PD) have increasingly been recognized over the last decade and reversal learning in particular has received a great deal of attention. In a classical reversal-learning paradigm, participants learn to associate various stimuli with specific responses (i.e. A →Positive; B→ Negative), and subsequently learn to associate the same stimuli with opposite outcomes (i.e., A→Negative; B→ Positive). Prior studies have revealed that medicated PD patients have a selective impairment with learning from negative, but not positive, outcomes, even when both reward- and punishment-related stimuli were equally relevant. The aim of the present study was to further understand this impairment by applying a novel reversal-learning paradigm, which enables the differentiation between positive/negative and cue/context reversal impairments. Twenty-seven medicated PD patients and twenty-nine healthy individuals matched for age, gender and education completed the cue-context reversal learning paradigm. The results revealed no significant differences in context reversal learning between individuals with PD and healthy controls. However, in cue reversal learning, healthy controls were significantly better at performing positive-to-negative reversal trials compared to individuals with PD, while individuals with PD were significantly better in negative-to-positive reversal trials compared to healthy controls. As such, the present study distinguishes between different types of reversal learning and suggests that different neural circuits are responsible for context and cue learning. These results improve our understanding of the possible effects of dopaminergic medications and may have important clinical implications.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.neulet.2018.11.006
    http://hdl.handle.net/10576/14912
    المجموعات
    • العلوم الاجتماعية [‎101‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video