• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Operations strategies alignment patterns and service quality: Airline global analysis

    Thumbnail
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Alkhatib, Saleh
    Migdadi, yazan
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This article aims to analyze airline operations strategies to identify possible alignment patterns and their effect on airline service quality worldwide. An intensive analysis of more than 350 airlines operations strategies (schedule and capacity) and their combinations was conducted. Then, the effect of each combination was examined using different analysis methods to identify the best airline operations strategy alignments across regions worldwide. Out of the 18 alignment patterns identified, six have a significant effect on airline service quality. Finally, alignment patterns that fit with each region were also identified. The results of this study help academics and decision-makers alike. The academics have results regarding the theoretical strategic alignments, best strategic alignments, and the adopted strategic alignments of airlines operations strategies across regions. These results are a good source for teaching purposes and future research. Therefore, propositions and hypotheses could be formulated according to this research results. Decision-makers of each region have better insight about the effective and ineffective strategic alignments.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/10686967.2019.1620590
    http://hdl.handle.net/10576/15474
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎791‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video