• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Circular economy in the wine chain production: maturity, challenges, and lessons from an emerging economy perspective

    عرض / فتح
    Circular economy in the wine chain production maturity challenges and lessons from an emerging economy perspective.pdf (2.502Mb)
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Sehnem, Simone
    Preschlak, Daniela
    Ndubisi, Nelson Oly
    Bernardy, Rógis Juarez
    Santos Junior, Silvio
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The purpose of this study is to analyze how the maturity stages of the adoption of circular economy practices are related to the circular economy business models. The study highlights a case study in which original datasets were collected through an in-depth interview within 10 analysis units and secondary sources. The case study examines the Santa Catarina Association of Fine Wine Producers of Height (ACAVITIS), a group that includes 28 associates. The relationship identified between the maturity stages and the practices of circular economy provides evidence that will fulfil the premises of the ReSOLVE Model and the 5Rs. Contributions/value: These evidences contribute to highlight the following contributions of the study: (i) circular economy has relation with stages of maturity of the analysed business models; (ii) advanced stages of maturity, that is, between 3 and 5 are interfaced with a variety of practices of circular economy; (iii) duration of the enterprise, level of education and portfolio of manufactured products do not have a strong direct relationship with the engagement with the circular economy; (iv) the practices of circular economy are already established in the analysed units of analysis, but they demand optimisation and management to make them more efficient and that can impact even more positively in the family wine production model. It is suggested that new studies be carried out to confirm and generalize the findings of this research, especially those that test hypotheses evidencing the relationship between circular economy practices and maturity stages of business models. - 2019, - 2019 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/09537287.2019.1695914
    http://hdl.handle.net/10576/15562
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video