• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The evolution of base of the pyramid approaches and the role of multinational and domestic business ventures: Value-commitment and profit-making perspectives

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0019850119300574-main.pdf (721.1Kb)
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Borchardt, Miriam
    Ndubisi, Nelson Oly
    Jabbour, Charbel José Chiappetta
    Grebinevych, Oksana
    Pereira, Giancarlo Medeiros
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Anchored in the current controversy around the role of multinational enterprises (MNEs) in promoting base of the pyramid (BoP) initiatives in developing nations, this paper analyzes the evolution and changes in BoP approaches associated with the roles of MNEs and domestic business ventures at the BoP, applying both value-commitment and profit-making theoretical lenses. Despite the practical importance of BoP initiatives and the special role assigned to the MNEs involved, the literature shows a lack of established theoretical knowledge on the topic. This paper presents a review of the existing research on management studies, industrial marketing, strategies and related disciplines, and offers three main contributions. First, it provides a categorization of the literature into four approaches to BoP: 1.0 – ‘finding fortune’ at BoP; 2.0 – ‘creating fortune’ at BoP; 3.0 – ‘sharing fortune’ with BoP; and 4.0 – ‘enabling fortune’ with BoP. Second, it analyzes each of these BoP approaches by applying value-commitment and profit-making theoretical lenses, highlighting a persistent interactive tension between these perspectives and synthesizing the results into an integrative framework. Third, it offers a comprehensive agenda for future research and elaborates on the implications for business-to-business (B2B) research.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.indmarman.2019.05.013
    http://hdl.handle.net/10576/15607
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video