• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Employee engagement: Development of a new measure

    Thumbnail
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Ababneh, Omar M.A.
    LeFevre, Mark
    Bentley, Tim
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    It is claimed that organisations investing in employee engagement will reap significant benefits in terms of employee productivity, achievement of organisational goals, customer satisfaction, and talent retention. However, fundamental issues revolving around the meaning, measurement, and key antecedents of employee engagement still require further research attention. In response to these issues, this study aimed to develop a reliable and valid engagement scale. Guided by Ababneh and Macky's (2015) operational definition, a new measurement tool, including items that tap each component of the engagement construct, was developed. This study provides empirical evidence supporting the dimensionality of the engagement construct and proposes additional dimensions (goal-identification, task performance, positive emotions, persistence, and discretionary effort) to be considered when measuring the construct. Further, this study provides empirical evidence about the discriminant validity of employee engagement when it is compared to other well-established attitudinal constructs (job satisfaction, job involvement, organisational commitment). Also, this research provides practical recommendations on how to execute certain HR practices (measuring employee engagement, training and development, performance management) in a manner that fosters an engaging climate at the workplace and enhances employees' levels of engagement. Copyright - 2019 Inderscience Enterprises Ltd.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1504/IJHRDM.2019.098623
    http://hdl.handle.net/10576/15622
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎771‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video