• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Antecedents of green purchase behavior of cosmetics products: An empirical investigation among Malaysian consumers

    Thumbnail
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Jaini, Azila
    Quoquab, Farzana
    Mohammad, Jihad
    Hussin, Nazimah
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose: There is a growing need to conduct more studies to understand the green purchase behavior of cosmetics products because of its increasing trend in the emerging markets. Considering this, the study aims to shed some light on the factors that affect green purchase behavior of Malaysian consumers in the context of cosmetics product purchase. More specifically, the objective of this study is to examine the effect of altruistic and hedonic values and the mediating effect of personal norm and pro-environmental belief toward green purchase behavior. Design/methodology/approach: An online survey using judgmental sampling technique was used to gather responses from green cosmetics consumers. A questionnaire was designed to measure the study variables, which was then tested for content, and face validity and reliability prior to its administration. The structural equation modeling using the partial least squares approach (SmartPLS, version 3.7) was used to test the study hypotheses. Findings: The results revealed that hedonic value has a significant and positive effect on pro-environmental belief. However, altruistic value did not exert any significant effect on pro-environmental belief. It is also found that pro-environmental belief positively affects personal norm, and as a consequence, personal norm affects green purchase behavior. The data also support the mediating effect of pro-environmental belief in the relationship between ''hedonic value and personal norm.'' Nevertheless, pro-environmental belief did not mediate the relationship between altruistic value and personal norm. Lastly, personal norm mediates the relationship between ''pro-environmental belief and green purchase behavior''. Practical implications: The findings from this study enable managers, marketers and policy makers to execute better green strategies that would boost consumers' green purchase behavior toward cosmetics products. Originality/value: This study contributes to the existing literature on green purchase behavior by testing hedonic value as the antecedent and pro-environmental belief as the mediator by using the value-belief-norm theory. Moreover, this is a pioneer study to consider personal norm as the mediator of green purchase behavior. - 2019, Emerald Publishing Limited.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/IJOES-11-2018-0170
    http://hdl.handle.net/10576/15645
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎791‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video