• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Framing diabetes public health information during Ramadan – a newspaper content analysis

    Thumbnail
    عرض / فتح
    0300060516650983.pdf (279.0Kb)
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Wilbur, Kerry
    Berzou, Souad
    Meeds, Robert
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Objective: To evaluate health-related messages in printed media pertaining to diabetes care in Qatar during Ramadan. Methods: Qatar national newspapers (Arabic and/or English) published 6 weeks prior to and 4 weeks during Ramadan 2012 were reviewed. Health-related content was identified and characterized according to four different categories including presence of messages pertaining to both diabetes and Ramadan. Articles describing diabetes and Ramadan combined were further evaluated according to specific features of prominence (surrogates for perceived reader importance). Newspapers were grouped by language, and volume and content of coverage were compared between groups. Results: A total of 1 467 newspaper issues published during the 2012 review period (781 in Arabic and 686 in English) were analysed. Health-related articles appeared consistently throughout the study period, but few were specifically diabetes-related (66/1095 [6%] Arabic articles versus 34/1250 [2.7%] English articles; P = 0.008). Only 34/1095 (3.1%) Arabic and 23/1 250 (1.8%) English (P = 0.05) articles pertaining specifically to diabetes management during Ramadan were published. Twenty/34 (59%, Arabic) and 6/23 (26%, English) were published in high prominence positions. Conclusions: Opportunity exists to augment the relatively low coverage of diabetes health-related messages in print media during Ramadan. - 2017, - The Author(s) 2017.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1177/0300060516650983
    http://hdl.handle.net/10576/15827
    المجموعات
    • الإعلام وعلم المعلومات [‎78‎ items ]
    • أبحاث الصيدلة [‎1399‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video