• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المالية والاقتصاد
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • المالية والاقتصاد
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A new theoretical framework to assess Multinational Corporations' motivation for Foreign Direct Investment: A case study on Vietnamese service industries

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Saleh, Ali Salman
    Anh Nguyen, Thi Lan
    Vinen, Denis
    Safari, Arsalan
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose This paper develops a new theoretical framework, based on eclectic paradigm and institution theory, to evaluate Multinational Corporations' (MNCs') incentives for Foreign Direct Investment (FDI). The new framework is applied as a case study in the service sector across Vietnam. Design/methodology/approach This study applies the Structural Equation Modelling (SEM) approach to investigate the motivational factors of MNCs by using primary data on MNCs working in service industries in Vietnam. This paper introduces five motivational factors, and conducts a Confirmatory Factor Analysis (CFA) to study the construct validity of the research measures and to cluster the variables into common factors that can be used to present relationships among sets of interrelated variables. Findings The SEM results reveal that the key determinants of MNCs' incentives to invest in service industries are market-seeking government policies and culture, all of which have significantly contributed to FDI. Originality/value This study offers new knowledge and insights into the factors that motivate FDI by MNCs in general and in service industries in Vietnam. The findings are plausible and in line with the recent economic reforms launched in Vietnam, along with the increased FDI inflows into the country in the last twenty-five years. 1 2017 Elsevier B.V.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.ribaf.2017.07.007
    http://hdl.handle.net/10576/15932
    المجموعات
    • المالية والاقتصاد [‎436‎ items ]
    • الإدارة والتسويق [‎754‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video