• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Does faculty development influence the quality of in-training evaluation reports in pharmacy?

    Thumbnail
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Wilbur, Kerry
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: In-training evaluation reports (ITERs) of student workplace-based learning are completed by clinical supervisors across various health disciplines. However, outside of medicine, the quality of submitted workplace-based assessments is largely uninvestigated. This study assessed the quality of ITERs in pharmacy and whether clinical supervisors could be trained to complete higher quality reports. Methods: A random sample of ITERs submitted in a pharmacy program during 2013-2014 was evaluated. These ITERs served as a historical control (control group 1) for comparison with ITERs submitted in 2015-2016 by clinical supervisors who participated in an interactive faculty development workshop (intervention group) and those who did not (control group 2). Two trained independent raters scored the ITERs using a previously validated nine-item scale assessing report quality, the Completed Clinical Evaluation Report Rating (CCERR). The scoring scale for each item is anchored at 1 ("not at all") and 5 ("exemplary"), with 3 categorized as "acceptable". Results: Mean CCERR score for reports completed after the workshop (22.9 � 3.39) did not significantly improve when compared to prospective control group 2 (22.7 � 3.63, p = 0.84) and were worse than historical control group 1 (37.9 � 8.21, p = 0.001). Mean item scores for individual CCERR items were below acceptable thresholds for 5 of the 9 domains in control group 1, including supervisor documented evidence of specific examples to clearly explain weaknesses and concrete recommendations for student improvement. Mean item scores for individual CCERR items were below acceptable thresholds for 6 and 7 of the 9 domains in control group 2 and the intervention group, respectively. Conclusions: This study is the first using CCERR to evaluate ITER quality outside of medicine. Findings demonstrate low baseline CCERR scores in a pharmacy program not demonstrably changed by a faculty development workshop, but strategies are identified to augment future rater training. 1 2017 The Author(s).
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1186/s12909-017-1054-5
    http://hdl.handle.net/10576/16025
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1450‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video