• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Impact of Social Media Influencers and Followers' Attributes on WOM and Patronage: A Lesson From Qatari Market

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Sara Alsulaiti _OGS Approved Thesis.pdf (2.281Mb)
    التاريخ
    2020-06
    المؤلف
    AL SULAITI, SARA MOHAMMED
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    With the rise of social media and the increase in the amount of time individuals spend online, firms need to know how to incorporate social media in their marketing to maximize their brand reach and engage with the right customer. In this context, social media influencers and the parasocial relationship became important elements. This study investigates which attributes possessed by the followers themselves or the social media influencer can impact the followers' parasocial relationship with the influencers and lead to behavioural intention, WOM and purchase intention, and actual behaviour. It also investigates the mediating role of parasocial relationship between the followers' attributes and social media influencers attributes and behavioural intentions. An online survey was conducted among 691 Instagram users in Qatar. The findings show that followers and social media influencers attributes have a positive impact of the parasocial relationship with the social media influencers, and parasocial relationship with the social media influencers has a significant and positive impact on the followers behavioural intentions. However, the result didn't show a significant impact of parasocial relationship on the followers' actual purchase behaviour. In addition, results also show that parasocial relationship mediates the relationship between the followers' and social media influencers attributes and behavioural intentions. The managerial and theoretical implication is discussed.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/16153
    المجموعات
    • Science in Marketing [‎26‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video