• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2020
  • Theme 5: Covid-19 Research
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2020
  • Theme 5: Covid-19 Research
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Pharmacy Student Leaders' Perspectives on the Impact of COVID-19 on their Learning: SWOC Analysis

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Pharmacy Student Leaders’ Perspectives on the Impact of COVID-19 on their Learning SWOC Analysis.pdf (889.4Kb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Al-Naimi, Hend Al-Naimi
    Elkattan, Bassant
    Mohammed, Hiba
    Shafei, Laila
    Elshazly, Marwa
    El-Awaisi, Alla
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The COVID-19 pandemic has caused disruptions in many aspects of life across the globe including education provision. This pandemic led to major and rapid restructuring of curricula and assessments as student suddenly moved to unfamiliar learning environment. Active involvement of students in the education process and curricula reform is encouraged. This paper aimed to explore pharmacy student leaders' perspectives related to their learning during COVID-19 pandemic in terms of strengths, weakness, opportunities, challenges and recommendations to move forward. A meeting with pharmacy student leaders was convened. Each student leader individually reflected on their experiences using a structured SWOC (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Challenges) framework which was then used to guide discussion. Each student then rated anonymously the importance and the probability of the themes to come up with overall score. Online learning came with both negative and positive aspects from the students' point of view. Despite the efforts that were made by the college and students to adapt to the new educational system, there were drawbacks that affected the quality of the education. Pharmacy programs need to implement strategies within their programs about disaster preparedness and build student resilience and wellbeing.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/quarfe.2020.0309
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/16533
    المجموعات
    • أبحاث فيروس كورونا المستجد (كوفيد-19) [‎849‎ items ]
    • Theme 5: Covid-19 Research [‎32‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video