• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2020
  • Theme 3: Information and Communication Technologies
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2020
  • Theme 3: Information and Communication Technologies
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Investigating the use of a lecture capture system within pharmacy education: Lessons from an internationally accredited undergraduate pharmacy program

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Investigating the use of a lecture capture system within pharmacy education Lessons from an internationally accredited undergraduate pharmacy.pdf (836.9Kb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Hussain, Farhat Naz
    Al-Mannai, Reem
    Diab, Mohammad Issam
    Agouni, Abdelali
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Introduction: Video lecture capture has been introduced to support students learning and assist with grasping difficult concepts. A variety of benefits is offered through the Echo360 system introduced at our institution nearly a decade ago. Methods: We evaluated lecture capture viewings for professional undergraduate pharmacy courses in the Fall and Spring semesters over three academic years and analyzed data for one cohort of students. Each course within the pharmacy program was analyzed and viewing figures downloaded through the Echo360 management system. The average number of views per lecture, per semester was summarized. Results: Junior students viewed lecture capture most frequently with the number of views highest at the beginning of the academic year. Year 1 students had the highest percentage of courses viewed by a number equal to or higher than students enrolled (9 occurrences out of 16 or 56%), followed by year 2 students (9 occurrences out of 21 or 43%), and finally year 3 students (3 occurrences out of 11 or 27%). Longitudinal data was also gathered for the Class of 2020 over three academic years. Conclusions/Future Directions: Further quantitative and qualitative studies are warranted to fully grasp the motivations for use, attitudes and perceptions towards the system. To ensure optimal use of the system by both students and faculty for a multitude of learning and teaching styles and methods, professional development sessions for students and faculty can be implemented to showcase the advantages of the lecture capture system and maximize the benefits from its availability. *This study has now been published. Details of the full article publication: Hussain FN, Al-Mannai R, Diab MI, Agouni A. Investigating the use of a lecture capture system within pharmacy education: Lessons from an internationally accredited undergraduate pharmacy program. International Journal of Educational Technology in Higher Education. 2020;17:40. doi:https://doi.org/10.1186/s41239-020-00214-1.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/quarfe.2020.0239
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/16653
    المجموعات
    • Theme 3: Information and Communication Technologies [‎19‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video