• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Factors Affect Usage of E-Commerce in the Qatari SMES

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Mohammed Al Saffar_MBA Graduation Project.pdf (1.068Mb)
    التاريخ
    2016-01
    المؤلف
    Al-Saffar, Mohammed Abdulla
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The main aim of conducting this research is to understand the main factors that affect e-commerce usage, also to explore the obstacles that prevent users of Electronic commerce (EC) adoption in the Qatari SMEs. The Methodology used is the quantitative technique to analyze and test the developed hypotheses. It will firstly highlight the importance of conducting this research and identifying the main factors that relate to e-commerce usage. Supporting ideas to these factors are going to be highlighted in the literature review with addressing missing factors. The Sample is selected from the commercial sector side focusing on large retail markets. The target sample organization case study used is Al Meera consumer goods and the data collection tool used is the questionnaire that consists of four factors and have been distributed accordingly. It has been observed that there are major factors are affecting the usage of e-commerce. The highest ranked factor is User's perspective where most of the participants expressed that the computer should be reliable to use and having the necessary skills to be able to operate. The other perceived factor is related to technology and the important role in performing marketing campaigns. Moreover, the effect of using mobile technologies in performing e-commerce activities. There were no significant differences between genders, marital status, education level, income and job title on the factors that effecting on e-commerce usage in SMEs in Qatar. The advantages of e-commerce to a business focus mostly on customer reliability and increase a business’s specific commercial attributes.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/16821
    المجموعات
    • Business Administration [‎111‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video