• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Changes of perceived unevenness caused by in-track vibration countermeasures in slab track

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    التاريخ
    2017
    المؤلف
    Verachtert, R.
    Hunt, H. E.M.
    Hussein, M. F.M.
    Degrande, G.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper investigates the relation between unevenness at different locations in a railway track and the unevenness perceived by a train, for the particular case of a slab track. The different types of unevenness considered are: slab and track bed unevenness, bent rail and bent slab, variation of rail pad stiffness, variation of slab bearing stiffness, and variation of rail and slab bending stiffness. The unevenness perceived by the wheels of a moving train is the result of all these types of unevenness. When vibration countermeasures, such as resilient elements (e.g. soft rail pads), are introduced in a track, the perceived unevenness is modified. The slab track is modelled as a double beam supported on a rigid foundation. Analytical expressions are derived to relate the input and perceived unevenness. It is shown that in-track vibration countermeasures always introduce a change in perceived unevenness, which may turn out to be an increase or decrease and, consequently, result in a change of the performance of vibration countermeasures. This is illustrated for the particular case of a slab track on elastic supports on metro line M1 of ATM in Milan (Italy). This paper shows that prediction of vibration insertion loss based on conventional models may lead to inaccuracies in absence of information about different sources of unevenness. After the installation of vibration countermeasures, it is advised to measure the perceived unevenness in order to interpret differences between predicted and measured insertion loss.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.euromechsol.2017.02.003
    http://hdl.handle.net/10576/17136
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎873‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video