• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Impact of Individuals' Susceptibility to Persuasion on Perceived Information Quality and Purchase Intention among Millennials

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Reem Allatafa_ OGS Approved Thesis.pdf (785.7Kb)
    التاريخ
    2021-01
    المؤلف
    Allatafa, Reem
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Social media is growing in popularity and has assumed a more central role in information dissimilation more recently. This development has increased the opportunity for firms to communicate, persuade, and influence customers' behaviors. However, little is known about the antecedents of susceptibility to persuasion among millennials. Millennials' are individuals born between (1982-2002) the age and have become an important segment for marketers. Thus, this paper seeks to examine the effect of millennials' susceptibility to persuasion on perceived information quality and purchase intention. Precisely, the paper evaluates the effect of susceptibility to persuasion, based on Cialdini's six persuasion dimensions, namely, reciprocity, commitment/consistency, social proof, authority, scarcity, and liking on perceived information quality, as well as the mediating effect of perceived information quality in the relationship between susceptibility to persuasion on purchase intention. The results reveal that four of the persuasion dimensions explain a significant amount of variance in perceived information quality. Commitment/consistency, authority, scarcity, liking and perceived information quality are significantly related. There is partial support for the mediating effects of perceived information quality in the relationship of persuasion dimensions with purchase intention. Also, there is partial support for the moderating effects of gender and educational level in the relationship between persuasion dimensions and perceived information quality. The study presents key findings, and the results provide significant theoretical and managerial implications
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/17741
    المجموعات
    • Science in Marketing [‎26‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video