• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Global comparison of professional positioning by pharmacy programs towards prospective students

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    article (192.7Kb)
    التاريخ
    2020-12-01
    المؤلف
    Wilby, Kyle John
    Rainkie, Daniel C.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    © 2020 Elsevier Inc. Background: Enrolment of capable prospective students for pharmacy programs is a major priority for the profession. The way in which these students perceive a future career in pharmacy may be dependent on how programs position the profession using recruitment material. Objectives: Objectives were to determine how top ranked pharmacy programs across 5 countries position the profession to prospective students on website recruitment material and to compare similarities and differences in how programs use speech acts within positioning statements. Methods: A qualitative, thematic analysis of publicly available online recruitment information extracted from the top 2 ranked English-speaking pharmacy programs (according to 2018 QS rankings) from each of Australia, Canada, New Zealand, United Kingdom, and the United States was completed. Results: Three positioning themes were identified: Pharmacists as health professionals and medicines experts; Pharmacists evolving role as care providers; and Pharmacist diversity in careers. Programs used questions, statistics, and carefully selected words to engage readers, backup statements with evidence, and market positioning statements to younger generations. Conclusions: Pharmacy programs position the profession using similar themes but use different strategies to relay positioning messages to prospective students. These findings may have implications for fostering prospective student interest in pharmacy programs.
    معرّف المصادر الموحد
    https://www.scopus.com/inward/record.uri?partnerID=HzOxMe3b&scp=85081027992&origin=inward
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.sapharm.2020.02.019
    http://hdl.handle.net/10576/17799
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1450‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video