• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Flywheel Energy Storage System for Fault Ride Through Support of Grid-Connected VSC HVDC-Based Offshore Wind Farms

    Thumbnail
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    Daoud, Mohamed I.
    Massoud, Ahmed M.
    Abdel-Khalik, Ayman Samy
    Elserougi, Ahmed
    Ahmed, Shehab
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Voltage source converter (VSC)-based high voltage DC (HVDC) transmission is considered the future of offshore power transmission. This paper aims at providing a reliable VSC-HVDC transmission system architecture between offshore wind farms and onshore grids. In this paper, a large-capacity, low-speed flywheel energy storage system (FESS) based on a squirrel cage induction machine is applied in parallel with the VSC-HVDC at the grid side converter. The FESS is dedicated for surge power (due to power flow imbalance during fault) absorption instead of being dissipated in the form of resistive losses. Since the duration of these surges is relatively small, it has been shown that the flywheel can effectively mitigate this problem. In addition to the fault ride-through support during fault conditions, the FESS is employed for power leveling functionality during normal operation. The performance parameters of the proposed approach are investigated via both simulation and experimental results. A 132-kV, 100-MW HVDC system is simulated using MATLAB/Simulink during normal and fault conditions. The proposed architecture is substantiated experimentally through a scaled down test rig with a 2-kW FESS. 2015 IEEE.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/TPWRS.2015.2465163
    http://hdl.handle.net/10576/17909
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2850‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video