• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الميكانيكية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    CRASHWORTHINESS CHARACTERISTICS OF GFRP OVERWRAPPED PVC COMPOSITE TUBES

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Rahib Khan_ OGS Approved Thesis.pdf (3.069Mb)
    التاريخ
    2021-01
    المؤلف
    KHAN, RAHIB AHMED
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This thesis investigates the effect of various factors on the crashworthiness characteristics of GFRP overwrapped PVC tubes. PVC tubes overwrapped in GFRP at four different fiber orientations, 45°, 55°, 65°, and 90°, respectively, were subjected to quasi-static axial compression tests. For the GFRP/PVC samples of different fiber orientations with standard circular tube geometry, load-bearing capacity, crush force efficiency, and energy absorption capability generally improved with increasing fiber orientation. The first proposed design change to the conventional circular composite tube geometry increased specific energy absorbed by an average of 32.52%, while load-bearing capacity was also maintained. However, it also resulted in a noticeable decrease in crush force efficiency For the second proposed design change to the conventional circular composite tube geometry, the advantage of increased specific energy absorption, seen for the first design change, was retained. At the same time, a sizeable 43.82% average increase in crush forc efficiency was also observed. The combination of the two proposed design changes as compared to chamfer triggers was proven to be comprehensively more effective. Finally, foam cores of four different geometries were used to fill the composite tube with the best performance from all previous tests. As compared to the core-less samples, the composite tubes with cores had noticeably higher load-bearing capacity and energy absorption capabilities. However, their crushing failure was not as stable.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/18217
    المجموعات
    • الهندسة الميكانيكية [‎67‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video