• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإنسانيات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الإنسانيات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Labels of origin and terroir: the case of the certified wine label ‘Québec Certified Wines’ and the protected geographical indication ‘Ice wine Québec’

    Thumbnail
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    Ben Hassen, Tarek
    Tremblay, Diane Gabrielle
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Today, agriculture and agri-food are at the heart of the changes affecting contemporary economies with the tension between globalization and return to the territories. Consequently the food industry provides a good illustration of the opposition and the coexistence of two current models of development, with intensive agriculture on the one hand, and the production of quality and specificity based on the labels of origin on the other. In North America and Quebec, the interest for geographical indications is recent. Also, in recent years there has been in Quebec a growing interest in food products focusing on differentiation through quality. In 2009 the Québec Winegrowers Association (QWA) set up the certification ‘Québec Certified Wines’ to structure the wine sector. In 2013, the same association has begun a process of recognition of a protected geographical indication (PGI) for Quebec's ice wine. Thus, the aim of this paper is to analyze the relationship between the development of these labels and the territory, in particular through the concept of terroir and the stakeholders’ collective action.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1080/09571264.2015.1132198
    http://hdl.handle.net/10576/18542
    المجموعات
    • الإنسانيات [‎155‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video