• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة المدنية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The influence of bus service satisfaction on university students' mode choice

    Thumbnail
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    Shaaban, Khaled
    Kim, Inhi
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The purpose of this study was to determine the relationship between bus service satisfaction and the transport mode of choice among university students in Qatar. The degree of bus service satisfaction was collected directly from questionnaire surveys, in which university students were asked questions in relation to their satisfaction with the bus service they used and their transport mode of choice. These questions were categorized into three factors according to confirmatory factor analysis: service at bus stops, service of busses, and service of drivers. Furthermore, the students were asked which mode of transport they used given the choice between public and private transport. This study presents a structural equation model to determine how much bus service satisfaction affects people's decisions about their transport mode. The results from the analysis showed that three key factors-namely, service at bus stops, service of busses, and service of bus drivers-were strongly correlated to the mode of choice. In particular, the bus stop was strongly associated with ease of use, shade, cleanliness, safety, and crowdedness level, while the bus itself influenced reliability, travel time, and frequency. Complying with traffic laws and the driver's attitude were also important contributors to the level of bus service satisfaction. Ultimately, this study will be beneficial for policy/decision-makers. It will allow them to determine what needs to be accomplished to encourage people to use public transportation.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1002/atr.1383
    http://hdl.handle.net/10576/20541
    المجموعات
    • الهندسة المدنية [‎881‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video