• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    M-SERVICE QUALITY OF TELECOMMUNICATION COMPANIES IN QATAR

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Abdulla Alemadi _ OGS Approved Project.pdf (3.483Mb)
    التاريخ
    2021-06
    المؤلف
    AL-EMADI, ABDULLA NASSER A I
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Today, although mobile applications make our lives easier, the service quality provided by such applications has become a vital element in increasing customer satisfaction. This research paper aims to identify the significant mobile service quality factors (Application Design, Ease of Use, Information Content, Reliability, Responsiveness, Empathy, Security and Prices and offers) that influence customer satisfaction and loyalty in Qatar's telecommunications sector. To answer the research question and test the hypotheses that form the study model, data were collected through an online questionnaire of 195 random customers who use Ooredoo or Vodafone mobile applications in Qatar. The proposed model was evaluated using partial least squares structural equation modelling (PLS-SEM). The results show that Ease of Use, Information Content, Responsiveness and Security are the most significant factors that affect M-Customer Satisfaction. Also, there is a strong relationship between M-customer Satisfaction and M-loyalty. On the contrary, Application Design, Reliability, Empathy, and Prices and offers did not affect M-customer satisfaction. Thus, the managers in telecommunication companies should adopt a strategy that focuses on the M-service quality factors that most influence M-customer satisfaction to increase customer satisfaction rates and loyalty to their products and services. It will also help reduce overall costs by delivering those products and services to a higher proportion of customers through the mobile application rather than physical branches. This paper also helps the researchers use the proposed model in future research to understand these relationships in other countries better.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/21193
    المجموعات
    • Business Administration [‎120‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video