• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A COMPARISON OF SPORTS MARKETING AND SPORTS PSYCHOLOGY APPROACHES TO ACHIEVE GYM MEMBERS LOYALTY IN QATAR

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Aza Sid Lemine_ OGS Approved Thesis.pdf (1.827Mb)
    التاريخ
    2021-06
    المؤلف
    LEMINE, AZA SID
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This thesis investigated the effects of two different pathways to achieve gym members loyalty. The first path is a marketing path that is built around the customer engagement concept, driven by perceived quality, satisfaction, involvement. The second path is adapted from the sports psychology field, which concentrates on exercise persistence and its antecedents: intrinsic motivation, self-efficacy, and outcome expectation. Member's loyalty was studied as an outcome of customer engagement and exercise persistence. The thesis also explored the moderating effects of gender and age generation. Data were collected in Qatar (n = 443) and analysed using SPSS and Smart PLS3. The results revealed that the two pathways explained a significant amount of variance in loyalty, but the marketing path had a higher explanatory power than the sports psychology path. The results showed that three predictors-perceived quality, satisfaction, and involvement-significantly influence customer engagement. Intrinsic motivation and self-efficacy had significant influence on exercise persistence, whereas outcome expectation was not a significant predictor. The findings show that customer engagement and involvement have significant effects independently of gender and generation (generation 1 vs. generation 2). Based on the results, key theoretical and managerial implications are proposed.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/21195
    المجموعات
    • Science in Marketing [‎26‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video