• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    BRAND HUMOUR ADVERTISEMENTS ON A SOCIAL NETWORK PLATFORM AND ITS IMPACT ON ONLINE CONSUMER ENGAGEMENT: THE CASE OF INSTAGRAM

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Tooba Akbar -OGS Approved Thesis.pdf (1.701Mb)
    التاريخ
    2021-06
    المؤلف
    AKBAR, TOOBA ALI
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Past studies on humour have predicted that the right kind of humour technique can attract attention and lead to organic engagement from the viewer. However, limited research has been conducted concerning the use of humour by brands on social media networks. Based on Speck's taxonomy of humour, this research aims to clarify whether online brand humour advertisements using comic wit or satirical humour technique have an impact on consumer engagement on a visual social media platform like Instagram. This thesis analyses the influence of comic wit and satire on product involvement, brand familiarity and gender, and their impact on online consumer engagement on the social network platform. A survey was developed and distributed online and a total of 216 participants from Qatar voluntarily filled out the questionnaire. The data was then analysed using SPSS and Structural Equation Modelling. Results provide evidence that both humour techniques have a significant impact on consumer engagement when product involvement is mediating their relationship. Managerial implications of the results and future research prospects were also discussed.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/21199
    المجموعات
    • Science in Marketing [‎26‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video