• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • العلوم البيولوجية والبيئية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • العلوم البيولوجية والبيئية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The impact of total quality management and entrepreneurial orientation on organizational performance

    Thumbnail
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    Al-Dhaafri, Hassan Saleh
    Al-Swidi, Abdullah
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Purpose One of the primary goals of this study was to examine the joint effect of entrepreneurial orientation and Total Quality Management on the organizational performance. Design/methodology/approach To examine the hypothesized model of the study, the survey questionnaire research design was employed. The data were collected from Dubai police departments. The total number of questionnaires distributed was 320 out of which only 111 usable questionnaires were returned. The Structural Equation Modelling partial least squares approach was used. Findings The statistical results confirmed the effect of entrepreneurial orientation and TQM on the organizational performance. Practical implications . Further details and valuable implications of this study were discussed throughout the study. The results of this study have many practical implications. The results will help managers to take the proper decision when deciding to implement TQM in their organizations. The TQM can help managers with strong EO to achieve the maximum performance in organizations and to remain competitive in the market. Originality/value This study is considered one of the very few empirical studies that examine the effect of EO and TQM the organizational performance
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1108/IJQRM-03-2014-0034
    http://hdl.handle.net/10576/22521
    المجموعات
    • العلوم البيولوجية والبيئية [‎934‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video