• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • الإدارة والتسويق
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Joint determination of process mean, price differentiation, and production decisions with demand leakage: A multi-objective approach

    Thumbnail
    عرض / فتح
    اصدار الناشر (بإمكانك الوصول وعرض الوثيقة / التسجيلةمتاح للجميع Icon)
    اصدار الناشر (تحقق من خيارات الوصول)
    تحقق من خيارات الوصول
    1-s2.0-S0307904X16302499-main.pdf (825.4Kb)
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    Raza, Syed Asif
    Abdullakutty, Faseela Chakkalakkal
    Rathinam, Sivakumar
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The selection of an optimal process mean is an important problem in production planning and quality control research. Most of the literature in this area has focused on the single objective problem of maximizing the profit for a fixed exogenous price. However, it is known that considering multiple objectives (such as gross income from sales, profit, and expected product uniformity) while allowing process mean, production and pricing to vary can significantly improve the profitability and performance of a firm. This article addresses this multi-objective problem while allowing the firm to sell two classes of products at differentiated prices based on their quality characteristics. These products are sold at differentiated prices depending upon their quality characteristics into primary and secondary markets at full and discounted prices respectively. Any nonconforming items are reworked at an additional cost. Due to customers heterogeneity, the firm experiences demand leakage between the two market segments. The proposed joint decision control for the firm includes the joint determination of full and discounted prices, the process mean selection, and the production quantities for each of the two product classes along with expected reworked items. A mathematical formulation of the objectives is first provided and then the multi-objective problem is transformed into a goal-programming problem. A solution procedure is developed using simulation-based optimization to identify Pareto-optimal solutions. Some important characteristics of the solution procedure are discussed and the performance of the approach is corroborated through detailed numerical experiments. 2016 Elsevier Inc.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1016/j.apm.2016.02.043
    http://hdl.handle.net/10576/22696
    المجموعات
    • الإدارة والتسويق [‎755‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video