• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2021
  • Theme 1: Energy and Environment
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2021
  • Theme 1: Energy and Environment
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Military Fuel Cell-Based Vehicles: Modular Power DC-DC Converter System

    Thumbnail
    عرض / فتح
    188.pdf (843.5Kb)
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Aboueata, Walid Mahmoud
    Massoud, Ahmed
    Al-Obaidi, Sinan
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Electric Vehicles (EVs) have attracted researchers' attention to further develop and enhance this strategic area. Compared to fuel-based vehicles, EVs are more in demand nowadays due to their high performance and modern features. Integrating renewable energy sources such as PV and fuel cells to EVs expands this technology's research area to increase system reliability. Fuel-cell electric vehicles (FCEVs) introduce more challenges to the researchers to integrate this type of renewable energy source to charge the EV battery while driving. In this paper, design and control of a modular DC-DC converter for fuel-cell based EVs has been studied. A maximum power point tracking (MPPT) technique is used to extract the FC's maximum power. Since the FC produces a relatively low voltage, a high gain DC-DC converter is required to step up the voltage to the battery's rated voltage. This can be achieved through an input-parallel output-series Cuk-based DC-DC converter. The system small-signal model and control are presented to ensure equal current sharing at the input side while maintaining equal output voltage sharing even with a mismatch in the system module. The presented concept has been elucidated through simulation using Matlab/Simulink platform.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/quarfe.2021.0054
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/24321
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2821‎ items ]
    • Theme 1: Energy and Environment [‎73‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video