• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2021
  • Theme 1: Energy and Environment
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • إصدارات جامعة قطر
  • وقائع المنتديات
  • المنتدى والمعرض البحثي السنوي لجامعة قطر
  • QUARFE 2021
  • Theme 1: Energy and Environment
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Design and Development of Rapid EV Charging System with V2G and V2H Operations

    Thumbnail
    عرض / فتح
    200.pdf (1.388Mb)
    التاريخ
    2021
    المؤلف
    Kanaan, Laith
    Iqbal, Atif
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Plug in Electric vehicles (EVs) can act as source or load to the electric distribution network concept known as the vehicle-to-grid (V2G) system, or the lesser-known vehicle-to-home (V2H) system. Such systems can improve the stability of the national grid by what is known as peak shaving, where the peak load is distributed throughout the day, causing less stress on transmission and generation stations. They can also increase the efficiency of transmission by introducing reactive power into the grid, which will increase the P.U. transmission voltage without the use of compensation. V2G systems can also be beneficial to the end users, as there is some economical gain from it since the end user will be selling electricity from their EV to the grid at a higher tariff than usual. For a V2G concept to be applied on a national scale, a few key components must be present, including a clear, tamper-free and secure path of communication, an optimized charging/discharging schedule, and the technological hardware to support a bidirectional power flow. This paper skims through the details of a proposed V2G/V2H enabled fast charging solution, including the basic functions of the design, the topology and design of the converters, as well as the hardware implementation aspect. The design was made to accommodate clean energy, as well as the local grid, where it can operate on four modes: V2G, G2V, V2H, and PV2V.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.29117/quarfe.2021.0070
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/24337
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2823‎ items ]
    • Theme 1: Energy and Environment [‎73‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video