• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الأدب الإنجليزي واللسانيات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الأدب الإنجليزي واللسانيات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Humoristic Translanguaging in Intercultural Communication in Qatar: Merits, Limitations, and Its Potential Contribution to Policy Development

    عرض / فتح
    Ch13_Humoristic Translanguaging in Intercultural Communication_Irene_ (002) CC edits IT copy 2.pdf (2.015Mb)
    التاريخ
    2021-08-23
    المؤلف
    Theodoropoulou, Irene
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This paper deals with the merits and limitations of a pedagogical practice that has been developed in the context of teaching undergraduate sociolinguistics courses in a state tertiary education institute in the State of Qatar. This practice is called humoristic translanguaging, and it translates into the humoristic use of a diverse set of verbal, semiotic, and sociocultural resources that people know by degree and can use to enhance their linguistic input/output. Such an approach is practice-based, and the meanings that are shaped in the context of this interaction are created through an assemblage of diverse linguistic, semiotic, and sociocultural resources. Three major purposes of humoristic translanguaging have been identified in my datasets: the creation of classroom climate and efficiency of teaching, the breaking down of the rigidity of hierarchical structures by humanizing and personalizing interpersonal communication, and the delivery of sanctions and other necessary unpleasantries to students. Having provided evidence in favor of the idea that humoristic translanguaging can work successfully as a pedagogical strategy in the tertiary education classroom, I offer this as a suggestion of a strategy teachers but also students in TESOL can use as a resource to secure their autonomy and constant motivation to improve their respective teaching and learning performance.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1007/978-981-16-3603-5_13
    http://hdl.handle.net/10576/25833
    المجموعات
    • الأدب الإنجليزي واللسانيات [‎107‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video