• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الأدب الإنجليزي واللسانيات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الأدب الإنجليزي واللسانيات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Social Media Branding : The case of Mykonos, Greece on Facebook

    عرض / فتح
    Irene's Mykonos chapter edited IT.pdf (6.733Mb)
    التاريخ
    2020-11-17
    المؤلف
    Theodoropoulou, Irene
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The chapter aims at contributing to the sociolinguistic theorization of branding through a word-of-mouth marketing lens by delving into the ways whereby Mykonos is branded on Facebook. Place branding is investigated in the context of photos and posts found in the Mykonos fan-related Facebook groups. These digital multimodal texts are analyzed from a visual social semiotic perspective and the comments found below are dealt with through an interactive analytical lens with a focus on stance. The core argument put forward is that the Facebook groups that have been investigated employ branding as a bottom-up electronic word-of- mouth strategy prompted by photos and videos indexing elitism, luxury, and privi- lege. Positive branding techniques of Mykonos include the personification of spatial experiences, Mykonos-customized new year wishes with announced travel plans, treasure place hunting, and visual documentation of “successful hunting,” rendering thus the whole process “debranding.” On the other hand, negative branding techniques include decrying in a sarcastic way the so-called sardinization of the island, and the tax evasion that is claimed to take place there. As such, this Facebook group creates a controversial version of Mykonian reality to which people from all over the world respond, making the whole branding process into a grassroots one instead of a top-down one. As a result, people seem to construct a love-hate relationship with each other and to the Mykonos brand itself, which, however, is a successful branding technique contributing to the island’s high revenues from tourism.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4324/9780429325250
    http://hdl.handle.net/10576/25841
    المجموعات
    • الأدب الإنجليزي واللسانيات [‎107‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video