• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الأدب الإنجليزي واللسانيات
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الآداب والعلوم
  • الأدب الإنجليزي واللسانيات
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    “DELIVER AMAZING”: Qatar as a branded architectural discourse in World Cup 2022

    عرض / فتح
    Irene's chapter on Qatar (Language and country branding volume) .pdf (11.53Mb)
    التاريخ
    2020-11-17
    المؤلف
    Theodoropoulou, Irene
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Qatar brands itself as a projected-in-the-future proud cosmopolitan and progressive country ready to host World Cup 2022. The branding practices, whereby this projection takes place, are the focus of Irene Theodoropoulou’s chapter, “‘Deliver amazing’: Qatar as a branded architectural discourse in World Cup 2022.” A corpus consisting of linguistic and semiotic data drawn from the Qatar-based Supreme Committee (SC) for Delivery and Legacy website, coupled with SC spokespersons’ comments, English-written newspaper, and journal arti- cles, as well as YouTube videos presenting these stadiums, are analyzed. A multi- modal discourse analysis of the architecture of its eight football stadiums, which are planned to host all matches (Al Rayyan stadium, Al Thumama stadium, Al Janoub stadium, Education City stadium, Khalifa International stadium, Lusail stadium, Ras Abu Aboud stadium, and Al Bayt stadium), shows that the stadiums’ architecture and discourses that have been shaped around them in mainstream and social media index both hathari (urban) and bedouin (nomadic) cultures, which in unison make up Qatari national identity. As such, they are argued to be branded as a symbol of national pride indexing values, such as perseverance, excellence, teamwork, and tradition. Such a symbolic activity is argued to mediate further and contribute to the construction of a positive international image for the country at the local, regional, and international levels. At the same time, such merging of sports and culture can be seen as positioning the fans and tourists that will arrive at Doha in 2022 as members of a “retro-elite,” namely as members of a cultured class that respects tradition. Through this discursive architecture, Qatar is argued to create new positive associations to improve its image at the world stage, which has been damaged through the unflattering portrayal of the country in (primarily the US and UK-based) media. At the same time, in the current context of its blockade from its neighboring countries, it also uses this World Cup 2022-related branded architectural culture to instill into its nationals a sense of pride and distinction from other Gulf-based nationals especially in the context of the ongoing blockade that has been imposed on Qatar by its neighboring countries.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.4324/9780429325250
    http://hdl.handle.net/10576/25844
    المجموعات
    • الأدب الإنجليزي واللسانيات [‎107‎ items ]
    • أبحاث كأس العالم 2022 [‎164‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video