• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    FACTORS AFFECTING CONSUMERS' ADOPTON OF ONLINE GROCERY SHOPPING APPLICATIONS IN QATAR

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Asma Ghenai _ OGS Approved Project.pdf (2.000Mb)
    التاريخ
    2022-01
    المؤلف
    GHENAI, ASMA
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The usage of online grocery shopping applications is developing worldwide, which has enhanced the competition among service providers. Accordingly, understanding the factors that affect consumers’ adoption of these services has become important to guarantee the success of these firms. The Unified Theory of Acceptance and Use of Technology was extended by adding four new variables which are perceived risk, perceived trust, sensory stimulation and loss of perceived enjoyment. Therefore, the purpose of this study is to investigate the factors of performance expectancy, effort expectancy, social influence, facilitating conditions, perceived trust, perceived riski, sensory stimulationi and lossi of perceivedi enjoyment that affect the consumer’s adoption of online grocery shopping applications in Qatar. A quantitative research method was followed in this study to investigate the factors that affect the consumers’ adoption. A sample of 306 respondents was collected in Qatar through an online survey. The data were analysed using IBM SPSS 28. Different statistical tests were used to investigate the consistency of the collected data and test the proposed hypotheses, such as reliability, correlation and multiple regression analysis. The results of this study indicated that performance expectancy, social influence, facilitating conditions, perceived trust and sensory stimulation had a statistically significant impact on the consumers’ adoption of online grocery shopping applications, though the rest of the factors tended to be insignificant. The results of this study will benefit companies by providing them with the important factors that affect consumers’ adoption of online grocery shopping applications to consider in their decisions regarding their marketing strategies.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/26376
    المجموعات
    • Business Administration [‎120‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video