• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Business Administration
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    FACTORS AFFECTING APPLICATION DOWNLOADING IN QATAR

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Jawaher Al-Shamari_ OGS Approved Project.pdf (3.702Mb)
    التاريخ
    2022-01
    المؤلف
    AL-SHAMARI,JAWAHER
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Smartphone applications have gained excessive attention during the last couple of years due to the increasing number of mobile application downloads, withal its revenues. A smartphone application, or mobile device application, is an application program designed to run on eye-catching telephones, tablets, and other mobile computers. An application is meaningful or desirable if the purpose is to help people get involved with meaningful interactions or the application is designed in a more computer-like approach like a website. Applications are delivered in robust application stores via delivery platforms. This research intends to discover the key variables that affect application downloading by examining the download popularity of applications by concentrating on the unified theory of acceptance and use of technology (UTAUT2) variables. This theory is very valuable in field of information systems analysis in studying consumer behavior and the range of technology acceptance the individual has and their ability to use. We have answered the research question by gathering data and analyzing the hypotheses of this research through an online-based survey. The data was collected from 191 random people. Also, multivariate regression analyses are applied in order to investigate the model developed in this research. This research will highlight on the mediation role of proposed variables on the applications downloading and how those factors could affect the downloading behavior of people in Qatar. This research will provide the required data analysis for potential application developers and owners who may benefit from the study practices and implications to develop the right application for the Qatari market.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/26377
    المجموعات
    • Business Administration [‎120‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video