• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الإدارة والاقتصاد
  • Science in Marketing
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    AN INVESTIGATION OF THE IMPACT OF SOCIAL MEDIA MARKETING ACTIVITIES ON CONSUMERS PURCHASE INTENTION: EXAMINING THE ROLE OF BRAND EQUITY, RELATIONSHIP EQUITY, AND BRAND TRUST IN S-COMMERCE

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Laila Fouroozesh_ OGS Approved Thesis.pdf (1.310Mb)
    التاريخ
    2022-01
    المؤلف
    FOUROOZESH, LAILA
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    This research addresses the great need to explore the different impacts of social media marketing activities on consumers' purchase intention in s-commerce in Qatar, which is less represented in the literature. Accordingly, this study investigates perceived SMMA influence on brand trust, brand equity, and relationship equity and its impact on purchase intention with s-commerce brands on Instagram in Qatar. In addition, the study also examines the moderating impact of three customer characteristics (customer-firm relationship length, technology savviness, and social network proneness) on such relationships. An English and Arabic online questionnaire was developed and distributed through multiple online channels. With the use of SPSS and SPSS AMOS, data were analyzed using structural equation modelling. The outcomes revealed that the influence of perceived SMMA on brand trust, brand equity, and relationship equity are significantly positive. Consequently, brand equity and relationship equity significantly influence purchase intention. In addition, some of the customer characteristics were found to moderate the relationship between perceived SMMA and brand and relationship equities. However, none of the three customer characteristics moderated the relationship between perceived SMMA and brand trust. Hence, this research has contributed to s-commerce, social media marketing, branding, consumer buying behavior, SMEs, and segmentation literature, which helps the owners and managers plan strategically, differentiate themselves, and achieve higher business operation and performance.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/26378
    المجموعات
    • Science in Marketing [‎26‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video