• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • رسائل الماجستير وأطروحات الدكتوراه
  • كلية الهندسة
  • الإدارة الهندسية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    FACTOR ANALYSIS AND REGRESSION MODELLING OF E-COMMERCE EXPERIENCE FROM ORDER TO DELIVERY IN QATAR

    Thumbnail
    عرض / فتح
    GS-003 - Similarity Index Approval Form (60) (003)-signed-signed.pdf (797.5Kb)
    التاريخ
    2022-01
    المؤلف
    ABRAHAM, MUTH MARY
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    The use of e- Commerce platforms has emerged as a key stimulant for purchase of goods and acquisition of services in the recent years around the globe. The main purpose of this study is to understand the critical dimensions of service quality in online setting which can have a reasonable impact on overall satisfaction or experience among consumers in Qatar. This study empirically examines the role of service qualities in overall satisfaction and the impact of gender, culture towards the dimensions of service quality. Using the survey data, from online customers this study explores the factors affecting service quality are interface quality, support service quality, product quality and logistics quality. The factors recognized from literature review has been rechecked for internal reliability and structure using exploratory factor analysis. Then the research furthermore investigates the effect of these service quality factors on overall satisfaction using ordinal logistic regression. Results indicate that all these factors are crucial for overall experience in e-Commerce industry and except some measures such as navigation, aesthetics and product packaging are not supporting the factors to attain overall satisfaction. Future research shall be focused to verify the local websites in the GCC region to improve the measurement model for overall satisfaction.
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/26796
    المجموعات
    • الإدارة الهندسية [‎140‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video