• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Analyzing the PharmD Programme at Qatar University (QU) Using the Theoretically Driven Communities of Practice Feamework (CoPF)

    Thumbnail
    عرض / فتح
    qfarc.2016.HBPP2115.pdf (164.4Kb)
    التاريخ
    2016
    المؤلف
    Banan, Mukhalalati
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: Duncan-Hewitt and Austin (2005) argue that pharmacist education has shifted from apprenticeship into higher education. This shift created "a gap between education theory and education practice". Therefore, the role education theory plays in educational practices should be examined. Objectives: Analyze the PharmD programme at QU through the lens of a theory-informed CoPF comprising of six elements: enablers, challenges, curriculum, teaching strategies, assessment and outputs. Methodology: Using a a case study methodology, the CoPF was used to examine the PharmD programme at QU. Data from Interviews and focus groups with programme stakeholders and programme documents were thematically analyzed using NVIVO software. Results: The CoPF has proved useful in identifying, systematically, the elements of design needed for a fully integrated PharmD programme. Key CoPF elements existed in the PharmD at QU, whilst others were missing. For example, practitioners have not been involved in designing the programme, as anticipated in the Enablers, and they lack understanding of education theory, identified in the Challenges. This has led to the lack of collaboration in curriculum, teaching and assessment between faculty and preceptors. This has subsequently limited one of the outputs of CoP, which is the integration between theory, practice and research. Discussion: Some elements were identified as significant to have in place for an effective PharmD programme which aligns with CoP. Specifically the collaboration between practitioners and faculty in the design phase, in education process comprising curriculum, teaching and assesment in order to reach the ultimate output of integration between theory, practice and research.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.5339/qfarc.2016.HBPP2115
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/28251
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1426‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video