• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
      • عرض المستودع الرقمي
      • البحث في المستودع الرقمي (البحث البسيط والبحث المتقدم)
      • ارسال عملك للمستودع الرقمي
      • مصطلحات المستودع الرقمي
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Hybrid Modular Multilevel Converter with Arm-Interchange Concept for Zero-/Low- Frequency Operation of AC Drives

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Hybrid_Modular_Multilevel_Converter_With_Arm-Interchange_Concept_for_Zero-_Low-_Frequency_Operation_of_AC_Drives.pdf (6.464Mb)
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Elserougi, A.
    Abdelsalam, I.
    Massoud, Ahmed
    Ahmed, S.
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    DC-AC Modular Multilevel Converter (MMC) is a promising candidate for high-power AC drive applications. The main challenge of operating the MMC in AC drive applications is its performance during low-frequency conditions, as high voltage ripple is associated with the low-frequency operation, which results in voltage stresses on the involved semiconductor devices. To keep capacitor voltages balanced and bounded in low-frequency operation, different techniques have been proposed in literature, which can be classified into software and hardware approaches. In this paper, a hybrid MMC with arm-interchange concept is proposed to ensure operating successfully during low-frequency conditions. The hybrid MMC consists of two-stages. The first stage is a front-end Integrated Gate Commutated Thyristor (IGCT)-based H-bridge converter, while the second stage is a Full-Bridge Sub-Module (FBSM)-based MMC, where FBSMs is able to generate positive, zero, and negative voltage states. Detailed illustration and design of the hybrid MMC are introduced. Simulation results of the proposed converter are presented to show the effectiveness during low-frequency and normal frequency conditions in AC drive applications. Finally, a scaled-down prototype is employed for experimental validation.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ACCESS.2020.2966048
    http://hdl.handle.net/10576/28745
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2849‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشر

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا
    اتصل بنا | جامعة قطر

     

     

    Video