• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Multimodule ISOP DC-DC Converters for Electric Vehicles Fast Chargers

    Thumbnail
    التاريخ
    2019
    المؤلف
    Elmenshawy, M.
    Massoud, Ahmed
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Battery chargers have been developed for many applications such as the automotive industry, utility applications, UPS systems, forklifts, and trucks. Battery chargers for Electric Vehicles (EVs) have been addressed in literature extensively from different perspectives. In this regard, providing a low-cost and high-efficiency fast battery charger is of high importance to enable fast charging solution for EVs, which will accordingly allow for greatly reduced charging times and high penetration of EVs. Since cost and performance are prime design goals, a compact and low-cost fast charger is highly desirable, which can be achieved via employing advanced power electronics technologies and soft switching techniques to yield a high-power density and high-efficiency design. A typical charger consists of two stages: AC-DC stage and DC-DC stage. However, due to the significance of the DC-DC conversion stage in supplying energy to the EV's battery, the main objective of this paper is to present a multimodule DC-DC converter that is series-connected at the input side and parallel-connected at the output side to allow for high input voltage supply and high output current. The Input-Series Output-Parallel (ISOP) DC-DC converter is studied in terms of its small-signal modeling and control strategy. A Matlab/Simulink is provided to present the control strategy that ensures equal power-sharing among the modules, where the output current is controlled based on reflex charging
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/SGRE46976.2019.9020683
    http://hdl.handle.net/10576/28749
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2846‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video