• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الهندسة
  • الهندسة الكهربائية
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    A Dual Active Bridge based Wireless Power Transfer System for EV Battery Charging Controlled Using High Speed FPGA

    Thumbnail
    التاريخ
    2020
    المؤلف
    Al-Hitmi, MohammedA.
    Iqbal, Atif
    Rahman, Syed
    Maroti P.K.
    Meraj, Mohammad
    Mehrjerdi, Hasan
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    In this paper, a Dual Active Bridge (DAB) based fast charging system is designed for multiple port Electric Vehicle (EV) charging which are simultaneously feeding the three EVs rated for different powers using a common DC link voltage. In the proposed system, the transformer coil is operated as inductive coil for wireless power transfer. In which primary coil with capacitive compensation is located at source end and secondary coil with capacitive compensation placed at moving EV. However in the proposed system, the Li-ion batteries of three different duty EV are charged from the combination of Constant Current Constant Voltage (CC-CV) strategy. Based on the sensed State of Charge (SOC) level, the CC-CV mode is controlled through two separate PI controller by controlling the receiver end buck converter. The proposed system delivers 25 kW, 100 kW and 600 kW power to charge the 15.5 kWh (low duty EV), 60 kWh (medium duty EV) and 375 kWh (high duty EV) battery respectively in 30 min from 0 to 80 % SOC. The simulation results obtained using MATLAB are in accordance with the commercial guidelines for the battery charging operation. Detailed simulation results are provided thereby exploiting various aspects of the proposed charger. For hardware controller implementation, FPGA Virtex - 5 is used here.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1109/ICIoT48696.2020.9089481
    http://hdl.handle.net/10576/29142
    المجموعات
    • الهندسة الكهربائية [‎2846‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video