• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Core Interprofessional Education (IPE) health competencies: The process of adaptation and implementation for a local environment

    Thumbnail
    عرض / فتح
    jlghs.2015.3.pdf (376.5Kb)
    التاريخ
    2015
    المؤلف
    Johnson, Bradley
    Abi Hayla, Myriam
    Jewesson, Peter J
    Byrne, Carolyn
    El-Tawil, Mohamed
    Verjee, Mohamud A.
    ...show more authors ...show less authors
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    IPE: Interprofessional Healthcare Education (IPE) competencies provide the criteria against which to measure the capacity and capability of fully collaborative healthcare teams to learn and work together. Significant work already exists in the determination of IPE competencies across all disciplines. Although there is still a lack of agreement on a single set of shared core competencies, successive competency iterations enhance its development. IPE competencies need to take into account local and cultural contexts as recommended by WHO, (2010). Here we present a collaborative process that builds on existing competency development, assessing additional academic IPE needs. Core competencies: After the development of a set of shared core IPE competencies a two-day workshop was delivered to healthcare students from four professions. The results and feedback from students showed the value of the competencies. We discuss the evolving process through two major stages: (1) development of a model determining four shared core IPE domains, (2) the development and delivery of a set of IPE workshops explicitly and intentionally based on the model. This process is an example for the future development of IPE and IPP in any local setting. Results: Testing the developed IPE in specific workshops revealed that most clinical scenarios were on a similar standard but also showed a deficit in collaborative patient centered care, an aspect suggestive of deficient interprofessional contact and prioritization.
    معرّف المصادر الموحد
    https://doi.org/10.5339/jlghs.2015.3
    DOI/handle
    http://hdl.handle.net/10576/29215
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1427‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video