• English
    • العربية
  • English
  • تسجيل الدخول
  • جامعة قطر
  • مكتبة جامعة قطر
  •  الصفحة الرئيسية
  • الوحدات والمجموعات
  • المساعدة
    • إرسال الأعمال الأكاديمية
    • سياسات الناشر
    • أدلة المستخدم
    • الأسئلة الأكثر تكراراً
  • عن المستودع الرقمي
    • الرؤية والرسالة
عرض التسجيلة 
  •   مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  • مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر
  • المستودع الرقمي لجامعة قطر
  • أكاديمية
  • مساهمة أعضاء هيئة التدريس
  • كلية الصيدلة
  • أبحاث الصيدلة
  • عرض التسجيلة
  •      
  •  
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Scale development on consumer behavior toward counterfeit drugs in a developing country: A quantitative study exploiting the tools of an evolving paradigm

    Thumbnail
    عرض / فتح
    Scale development on consumer behavior toward counterfeit drugs in a developing country.pdf (411.1Kb)
    التاريخ
    2013
    المؤلف
    Alfadl, A.A.
    Ibrahim, Mohamed Izham Mohamed
    Hassali, M.A. Ahmad
    البيانات الوصفية
    عرض كامل للتسجيلة
    الملخص
    Background: Although desperate need and drug counterfeiting are linked in developing countries, little research has been carried out to address this link, and there is a lack of proper tools and methodology. This study addresses the need for a new methodological approach by developing a scale to aid in understanding the demand side of drug counterfeiting in a developing country. Methods. The study presents a quantitative, non-representative survey conducted in Sudan. A face-to-face structured interview survey methodology was employed to collect the data from the general population (people in the street) in two phases: pilot (n = 100) and final survey (n = 1003). Data were analyzed by examining means, variances, squared multiple correlations, item-to-total correlations, and the results of an exploratory factor analysis and a confirmatory factor analysis. Results: As an approach to scale purification, internal consistency was examined and improved. The scale was reduced from 44 to 41 items and Cronbach's alpha improved from 0.818 to 0.862. Finally, scale items were assessed. The result was an eleven-factor solution. Convergent and discriminant validity were demonstrated. Conclusion: The results of this study indicate that the "Consumer Behavior Toward Counterfeit Drugs Scale" is a valid, reliable measure with a solid theoretical base. Ultimately, the study offers public health policymakers a valid measurement tool and, consequently, a new methodological approach with which to build a better understanding of the demand side of counterfeit drugs and to develop more effective strategies to combat the problem.
    DOI/handle
    http://dx.doi.org/10.1186/1471-2458-13-829
    http://hdl.handle.net/10576/29438
    المجموعات
    • أبحاث الصيدلة [‎1426‎ items ]

    entitlement


    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    الصفحة الرئيسية

    أرسل عملك التابع لجامعة قطر

    تصفح

    محتويات مركز المجموعات الرقمية
      الوحدات والمجموعات تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر
    هذه المجموعة
      تاريخ النشر المؤلف العناوين الموضوع النوع اللغة الناشر

    حسابي

    تسجيل الدخول

    إحصائيات

    عرض إحصائيات الاستخدام

    عن المستودع الرقمي

    الرؤية والرسالة

    المساعدة

    إرسال الأعمال الأكاديميةسياسات الناشرأدلة المستخدمالأسئلة الأكثر تكراراً

    مركز المجموعات الرقمية لجامعة قطر هو مكتبة رقمية تديرها مكتبة جامعة قطر بدعم من إدارة تقنية المعلومات

    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك
    اتصل بنا | ارسل ملاحظاتك | جامعة قطر

     

     

    Video